Dziesięć najprzyjemniejszych chwil w Toskanii

piątek, 27 maja 2016

Wyslany przez Kiri (27/05/2016)

Wybieranie, które z przeżytych w Toskanii chwil zaliczyć do dziesięciu najprzyjemniejszych było jak szukanie igły w stogu siana. Mam tyle bajecznych wspomnień, że wytypowanie pierwszej dziesiątki wydawało się niemożliwe.

Cały nasz wyjazd zaliczam do tych niezapomnianych. Podobnie jak mój partner, uważam, że był to jeden z najlepszych urlopów w naszym życiu. W Toskanii znaleźliśmy wszystko, czego potrzebujemy podczas wakacji: zachwycające krajobrazy, pyszne jedzenie, duży wybór atrakcji i - co równie ważne - dostatek znakomitego wina. Dzięki temu przeżyliśmy wspólnie wiele wspaniałych chwil.

Zapraszam do czytania: oto dziesięć najprzyjemniejszych momentów podczas naszego urlopu w Toskanii.

1.    Delektowanie się makaronem pappardelle w Malborghetto w Lecchi
Moje ulubione danie to chyba makaron pappardelle, który jadłam w małej restauracji w Lecchi. Tak bardzo nam się tam podobało, że wróciliśmy jeszcze dwa razy. Smakowała nam też toskańska zupa (ribollita), panna cotta i zupa dyniowa. Makaron, podany z gęstym sosem z dzika, był tak pyszny, że do tej pory mi się marzy.

2.    Podziwianie Florencji w całej jej krasie na Placu Michała Anioła
Kolejną niezwykłą chwilę przeżyliśmy, gdy po wspięciu się po schodach na Plac Michała Anioła zobaczyliśmy przepiękny widok na całe miasto. Jeśli wybieracie się do Florencji, koniecznie musicie wybrać się do tego znakomitego punktu widokowego, bo to wyjątkowe miejsce na robienie zdjęć.

3.    Rozkoszowanie się lampką szampana na balkonie naszej willi
Dużą przyjemność sprawił nam sam moment przyjazdu do naszej wspaniałej prywatnej willi. Od razu wyszliśmy na balkon, żeby popijając szampana podziwiać widoki na okolicę. Był to idealny wstęp do urlopu.

4.    Kąpiel w naturalnych gorących źródłach w San Filippo.
Jednym z hitów wyjazdu była kąpiel w kojącej, ciepłej wodzie źródeł termalnych. Źródła mieszczą się w lesie, co podczas kąpieli stwarza poczucie jedności z naturą.

5.    Wspinaczka na Torre del Mangia w Sienie
Najlepszy punkt widokowy w Sienie to szczyt wieży Torre del Mangia. Wspinaczka na nią nie jest łatwa, ale widoki są warte zachodu. W połowie drogi można się zatrzymać i spojrzeć na sieneński średniowieczny rynek, który z góry wygląda jeszcze piękniej. Z samego szczytu natomiast rozciąga się widok na całe miasto i okolicę.

6.    Degustacja wina w Casanuova di Ama
Nie można pojechać do Toskanii i nie wybrać się na degustację wina. Gorąco polecano nam Casanuova di Ama. Spróbowaliśmy tam sześciu czy siedmiu win, których degustacji towarzyszyła prawdziwa uczta przygotowana przez naszą gospodynię. To przeżycie zaliczam do pierwszej trójki i nie mogę się doczekać powtórki.

7.    Posiłek przygotowany przez prawdziwego toskańskiego kucharza
Zdecydowaliśmy się pozwolić sobie na odrobinę luksusu i wynająć prywatnego toskańskiego kucharza. Okazało się, że nie było to aż tak drogie - i że naprawdę warto! Andrea przyjechał do naszej willi i przygotował dla nas naprawdę znakomity posiłek, a cały wieczór okazał się niezapomnianym przeżyciem.

8.    Spacer po zamku Brolio
Dech w piersiach zapierały tak rozległe widoki rozciągające się z zamku Brolio, jak i okazałość samej budowli. Podczas wyjazdu widzieliśmy wiele zachwycających krajobrazów, ale zamek Brolio chyba nie ma sobie równych.

9.    Kosztowanie lodów w Castellinie in Chianti
Jeśli lubicie lody, musicie wstąpić do nowej lodziarni w Castellinie in Chianti. Nigdy w życiu nie jadłam lepszych lodów - pewnie dlatego aż mi ślinka napływa do ust na samą myśl. Niebo w gębie!

10. Jazda rowerem po Lucce
Prawdziwą przyjemność sprawiła mi jazda rowerem chodnikiem biegnącym wzdłuż murów miejskich w Lucce. Przyglądanie się miejscowym mieszkańcom wychodzącym na swój codzienny spacer było wyjątkowo odprężające. Rzut oka w prawo pozwalał zobaczyć ukryte w obrębie murów miejskich stare miasto, a w lewo widoki na góry.