Lukka - czarujące średniowieczne miasto z niespodzianką

piątek, 29 lipca 2016

Lukka  - czarujące średniowieczne miasto z niespodzianką

Wyslany przez Kiri (29/07/2016)

Toskania posiada całą kolekcję niesamowitych, średniowiecznych miasteczek rozsianych wśród szczytów wzgórz. Są one jak różne marki tego samego produktu, są do siebie podobne, ale jednocześnie unikatowe. Ze wszystkich miasteczek leżących na wzgórzach, które widziałem do tej pory, Lukka jest najbardziej niezwykła.

Lukka słynie z renesansowych murów i malowniczych, obsadzonych drzewami alejek. Jest coś innego w Lukkce. Kamienne mury, biegnące wokół miasta natychmiast przykuwają uwagę.

Bardzo nam się podobał pobyt w Lukkce i na pewno tam wrócimy. Jest to idealne miejsce, aby zatrzymać się na parę nocy i się odprężyć. Zatrzymaliśmy się w budżetowym hotelu 10 minut drogi pieszo od centrum miasta, co było trochę jak w serialu Fawlty Towers, ale w pozytywnym znaczeniu.

Dostaliśmy rowery do użytku za darmo (aczkolwiek bardzo stare, w stylu retro) i świetnie spędziliśmy czas jeżdżąc scieżką, która prowadzi wzdłuż murów miasta. Jazda na rowerze to jeden z najlepszych sposobów, aby zwiedzić Lukke. Można zajrzeć do miasta i zobaczyć co się tam dzieje w jedną stronę a w drugą zobaczyć okoliczny krajobraz i góry. Nakręciliśmy naszą eskapadę rowerową po Lukkce na moim GoPro, więc możesz zobaczyć jak to jest. Kliknij tutajaby zobaczyć filmik na Youtube.

W mieście jest wiele miejsc gdzie można wynająć rowery. Jeśli nie chcesz jeździć na rowerze, możesz z łatwością dojść wszędzie. Jest tam wiele jedynych w swoim rodzaju lokalnych sklepików sprzedających takie towary jak biżuteria, antyki i miejscowe smakołyki jak oliwa z oliwek, z której Lukka słynie.

Jest coś odprężającego w Lukkce, jest to spokojne toskańskie miasteczko z charakterem. Wyszliśmy do miasta na obiad do lokalnej restauracji i spróbowaliśmy wysmienitego makaronu pappardelle z sosem z dzika.

Wyskoczyliśmy także na szybki lunch do małej rybnej restauracji, odwiedzanej przez wielu miejcowych. Zamówiliśmy smakowity zestaw ryb i lampkę wina za około 10 euro. Jest tam mnóstwo restauracji, barów i kawiarni gdzie można wpaść na relaksującego drinka.

Wokół Lukki biegnie też śliczny strumyczek, który dodaje uroku, ale też architektura jest imponująca. Spacerowalismy obok pięknego, białego kościoła oraz podziwialiśmy wszystkie budynki w centrum.

Bardzo łatwo jest dojechać do Lukki z lotniska w Pizie, jest to trochę ponad pół godziny jazdy samochodem. Jeśli planujesz wycieczkę do Toskanii, upewnij się, że znajdziesz czas aby zatrzymać się w Lukkce. Nie pożałujesz. Jest to zdecydowanie jedno z naszych ulubionych miejsc.