Zadbaj o ciało i duszę podczas wakacji w Toskanii

czwartek, 20 kwietnia 2017

Zadbaj o ciało i duszę podczas wakacji w Toskanii


Wyslany przez Mikolaj (20/04/2017)

Wyjeżdżamy na wakacje aby odpocząć i uciec od rzeczywistości, mówimy sobie, że porządna przerwa wystarczy do naładowania naszych baterii. Jednak w rzeczywistości ucieczka od codziennej rutyny kończy się zbytnim folgowaniem sobie – nasz zegar biologiczny zwalnia, śpimy do południa, potem intensywnie zwiedzamy, a wieczorem dużo jemy i długo imprezujemy. Rano wcale nie budzimy się wypoczęci. Nic dziwnego, że po takich wakacjach żartujemy sobie, że dopiero teraz musimy odpocząć i że potrzebny nam solidny detoks.

To Tuscany nawiązała współpracę z ekspertem ds. dobrego samopoczucia, Susan Gardner, aby przedstawić porady na temat wykorzystania wakacji jako okazji do zrobienia sobie niezbędnej przerwy w naszym codziennym życiu i przywrócenia równowagi.

15 sposobów na jak najlepsze wykorzystanie czasu podczas wakacji

Wyjście ze swojej codziennej rutyny jest odświeżającym doświadczeniem, potrzebnym, by z dystansu spojrzeć na nasze nawyki. Wakacje są dobrym momentem uzyskanie nowego punktu widzenia, a pobyt w nowym środowisku może być niezwykle korzystny. Warto wykorzystać ten czas, aby wsłuchać się w głos ciała i umysłu oraz pozwolić sobie na głęboki relaks.
1. Każdego ranka, gdy obudzisz się, pozwól sobie na 10-15 minut spokojnej kontemplacji, koncentrując się na wdzięczności za wszystko, co jest dobre w twoim życiu.
2. Regularnie wykonuj szybki przegląd ciała, identyfikując obszary napięcia i skupiając się na odprężeniu mięśni.
3. Przed kąpielą przetrzyj skórę łagodną, suchą szczoteczką.  Kąpiel w gorącej wodzie zakończ krótkim opłukaniem ciała strumieniami zimnej wody
4. Regularnie pij wodę, przefiltrowaną, a najlepiej mineralną.
5. 20 minut przed posiłkiem wypij gorącą wodę z cytryną.
6. Zadbaj, aby na śniadanie zjeść odpowiednio dużo białka.
7. Upewnij się, że na talerzu masz różnorodną, zdrową żywność.
8. Staraj się jeść pokarmy zasadowe, służące odkwaszeniu organizmu, takie jak gotowane pomidory, ryby, brokuły, szpinak, mango i papaja.
9. Kiedy masz chwilę, napisz lub narysuj na kartce negatywne myśli, które są w twojej głowie. Następnie zniszcz tę kartkę.
10. Zauważ i zrozum swoje uczucia, oddychaj spokojnie, pozbądź się napięć.
11. Spróbuj przerwać negatywne myślenie i skup się na tym, czego chcesz.
12. Wizualizuj pokrętło, które można obrócić w celu obniżenia poziomu stresu.
13. Bądź obecny i czujny na chwilę.
14. Zastanów się nad twoją osobistą przestrzenią i znajdź miejsce, gdzie  jest Ci przyjemnie i komfortem, nie unikając samotności i spokoju, jeśli zajdzie taka potrzeba.
15. Wykonuj co najmniej 2 godziny ćwiczeń dziennie - sercowo-naczyniowych i łagodnych.

Łatwe pozycje jogi, które można ćwiczyć podczas wakacji
Po przyjeździe do domu, w którym spędzisz wakacje, poszukaj miejsca, gdzie możesz samodzielnie ćwiczyć jogę. Może to być taras lub ogród, w którym można wyłożyć matę do jogi i podziwiać krajobrazy. Nawet pół godziny jogi codziennie pomoże odmłodzić twoje ciało i umysł.
Oto 12 prostych pozycji od nauczycielki jogi Megan Jones, które są świetne na praktykowania na zewnątrz. Po zapoznaniu się z każdą z tych pozycji można zacząć przechodzić z jednej do drugiej, dbając o utrzymanie odpowiedniego oddechu.

1. Szeroko rozstawione nogi, wychylenie do przodu
Rozstaw stopy metr od siebie, weź oddech i przechyl się przodu, kładąc dłonie na podłożu, poniżej linii ramion. Przechyl głowę w dół i podnieś biodra. Trzymaj przez 10 oddechów.

2. Równowaga na stojąco
Ze złączonymi nogami i dłońmi przy biodrach. Podnieś prawe kolano dla równowagi; Kąt 90 stopni. Spoglądaj prosto przed siebie jednocześnie wyciągając prawą rękę za sobą. Dla utrudnienia wyprostuj prawą nogę. Powtórz z każdej strony, po 6 głębokich oddechów.

3. Równowaga wojownika
Z nogami złączonymi, wyciągnij ręce prosto nad głowę, dłonie skierowane do środka. Oddychaj, gdy wyginasz się do przodu w biodrach, wyprostuj prawą nogę tworząc kształt stojącego T. Powtórz z każdej strony, po 6 głębokich oddechów.

4. Przyklęk lub jaszczurka
W pierwszej kolejności z prawym kolanem naprzód, powoli i ostrożnie zwolnij lewe kolano na matę. Podnieś ręce nad głową i przytrzymaj z każdej strony na 8-10 głębokich oddechów

5. Pies patrzący w dół (odwrócenie)
Trzymając stopy i dłonie na ziemi podnieś biodra w górę i z powrotem, aby doprowadzić ciało do kształtu litery V. Rozłożyć palce szeroko i nacisnąć dłonie na macie, dociskając pięty w dół, zwiększając napięcie ścięgien. Zmniejsz napięcie szyi, brzucha i klatki piersiowej w kierunku ud. Trzymaj pięty jak najbliżej maty. Trzymaj przez 10 głębokich oddechów

6. Pozycja kot krowa
Trzymając stopy i dłonie na ziemi umieść nadgarstki bezpośrednio pod ramionami i kolana bezpośrednio pod biodrami. Dociśnij palcami stóp. Na wydechu unieś brzuch i podnieś biodra, przytrzymując kolana, dłonie i stopy na podłodze. W kontakcie z oddechem obwód brzucha do wewnątrz i dookoła pleców i patrząc w stronę pępka. Trzymaj 10 pełnych oddechów

7. Zgięcie do przodu siedząc
Siedząc na macie, wyciągnąwszy obie nogi do przodu, ze stopami złączonymi, podnieś ręce nad głową na wdechu, wyciągnij pępek z powrotem do kręgosłupa, skłoń się, zbliżając się do palców, przytrzymaj. Trzymaj 6 głębokich oddechów

8. Pozycja most (nachylenie)
Połóż się na plecach, przyłóż nogi do maty, kolana powyżej kostek. Zacznij podnosić biodra, wyciągnij ramiona spod ciała, ręce i ramiona, przekręć ręce w wyciskanie, trzymając ręce prosto i podbródek w klatce piersiowej. Angażuj się i trzymaj 10 głębokich oddechów.

9. Stanie do przodu z wychyleniem
Ze stopami osobno lub złączonymi ze sobą, pozwól ciału opaść z palcami przeplatanymi i zakotwiczonymi na głowie. Wcisnąć palce, uaktywnić rdzeń, podnieść biodra wysoko i złagodzić kolana. Trzymaj 10 oddechów.

10. Władca ryb
Prawa stopa przepleciona przez lewe udo z podeszwa na zewnątrz lewej nogi, jeśli jest się w stanie wygiąć lewe kolano, aby przechylić piętę do prawego biodra. Przy wdychaniu podnieś i skręć tułów w lewo, przynosząc prawy łokieć do wewnętrznego uda. Spójrz w lewo i przesuń lewą rękę za ciałem. Trzymaj każdą stronę na 5 głębokich oddechów.

11. Odsłonięty Motyl
Leżąc na plecach na macie, podbródek do klatki piersiowej, ramiona na boki,  dłonie skierowane do góry. Rozłóż stopy komfortowo i pozwól, aby kolana się rozwarły, biodra mają odpoczywać. W celu dalszej pomocy użyj koców lub klocków pod kolanami. Odbudowująca Savasana (relaksacja) zamyka oczy, dryfuje, uspokaja dźwięki, koi wibracjami. Utrzymuj spokój z odprężonym oddechem przez 7-10 minut. W razie potrzeby rozciągnij nogi.

12. Wojownik

Stań z szeroko rozstawionymi stopami, obróć ciało w prawo o 90 stopni i obrócić lewą stopę do przodu pod kątem 45 stopni. Wyrównaj przednią część pięty z łukiem stopy. Przesuń obciążenie ciała z nogi na nogę, zegnij i utrzyma prawe kolano nad prawą kostką. Rozłóż ramiona, aby były równoległe do podłogi. Przytrzymaj każdą stronę na 5 oddechów.

Brak komentarzy:

Kontakt

Dlaczego To Toskania?

  1. 1) Ponad 750 domów w Toskanii
  2. 2) Gwarancja najlepszej ceny!
  3. 3) Pełna ochrona danych
  4. 4) Sami sprawdzamy i opisujemy każdy dom
  5. 5) Dobrze znamy Toskanię

odwiedzić witrynę internetową

Podziel się